Přídavné vzduchové pérování (měchy)

Rozhodli jsme se dovybavit náš obytný vůz Fiat Ducato 2011 s nástavbou Roller Granduca Garage o přídavné vzduchové pérování zadní nápravy.
Po prozkoumání dostupných variant a cen jsme zvolili řešení od společnosti ODAK.
Ta se věnuje různým druhům montážím již řadu let.
Měchy si sama vyrábí, což zaručuje kromě rozsáhlých zkušeností  a výhodných cen také snadnou dostupnost případných náhradních dílů.
Při výrobě měchů je použita velmi kvalitní guma od společnosti Rubena.

Zvolili jsme dvouokruhovou variantu, tedy způsob, kdy jsme schopni regulovat tlak každého měchu zvlášť.
Díky tomu, můžeme automobil jednoduše vyrovnat v případě, že jedna strana je více naložena – nahnuta. Podobně i při vyrovnání terénní nerovnosti při stání v kempu apod.

Výhody vzduchového pérování:

  • výrazně zvyšuje stabilitu vozidla při jízdě
  • zvyšuje nosnost 
  • vyrovnání bočního náklonu
  • lepší odpružení na nerovném povrchu
  • nezávislé vyrovnání vozidla v terénu (např. při stání na nerovnosti)
  • správné nastavení světlometů

Přídavné vzduchové pérování je možné dodat na většinu typů dodávkových a obytných vozidel.
Cena sady a délka montáže se odvíjí od typu auta a druhu podvozku.

V našem případě to bylo cca 6 hodin a  celkových 12.100Kč + DPH.
Po dobu instalace máte možnost být přítomni montáži, případně se vydat na výlet do přilehlých Hranic na Moravě kam vás pánové z ODAK rádi zavezou.

Uvedená cena obsahuje kompletní řešení

  • montáž
  • dvouokruhový systém
  • veškeré spojky a rozvody
  • ovládací panel s manometry
  • 12V vzduchový kompresor
  • kohout s hadicí pro tlakování kol, bicyklů, lehátek, apod.

A výsledek?
Jsme nadšení.
Výsledek v podobě zlepšení jízdních vlastností se dostavil okamžitě. Rázem máte pocit, že po cestě jen spokojeně „plujete“. Dokonce ani naše D1 již není takovým utrpením.

Fotogalerie z průběhu instalace.

Stav před montáží. Podvozek Fiat Ducato s listovými péry a gumovým dorazem.

Měch s gumou Rubena, 17cm průměr.

Už je na místě.

Rozvod hadiček pod vozem.

Umístění vzduchového kompresoru do meziprostoru pod lavicí v obytném prostoru. 

Vývod hadiček do kabiny a připojení kompresoru na baterii.

Montáž ovládacího panelu s manometry.

Manometr a ventilek pro odpouštění tlaku pro každý měch zvlášť, vypínač kompresoru – tlakování.

Kohoutek pro externí hadice s manometrem pro huštění kol vozidla, bicyklů apod.

Kontakt na společnost ODAK naleznete ZDE.

Sledujte a lajkujte nás.
 

1 Odpověd

  1. Dana Patočková napsal:

    Tuto firmu mohu jen doporučit. Super práce, přístup a CENA!

     

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Líbí se vám tyto stránky? Dejte o nás vědět vašim přátelům.